OSI Publish 104-105 установлены, плюс пачка багфиксов

Условно считаем это обновление за февраль-март, т.к. сейчас стоит частями 106 паблиш, но пока он не анонсируется, т.к. установлен не полностью. Список изменений копируется с офф. сайта.

Что вырезано из патчнотса: фиксы самого клиента (т.к. он у нас уже обновлен), то, что к нам напрямую не относится (т.е. информация по каким-то конкретным ивентовым вещам, которых у нас нет, ибо ивенты не проводились), обновления донат-магазина, ввиду того, что он у нас свой и соотв. багфиксы, ввиду того, что ядро на офф. сервере и у нас, как понятно разное. У них свои ошибки, у нас свои. Все остальное просто копи-паст.  Как и прошлая новость, в уже скомпанованном виде - без перевода, можно воспользоваться онлайн-переводчиком, благо сейчас с этим проблем нет. Либо посмотреть в теме апдейтов у нас на форуме, в том порядке, в каком это устанавливалось на лайф-сервер.
И так, поехали:
 
Publish 104 – Rising Tide

Rising Tide

— Visit the Town Cryer to read about the latest on The Guild’s rise on the High Seas!
— Battle against ships and the fortified plunderbeacon to recover Maritime Trade Cargo!
— Sell Maritime Trade Cargo for Doubloons to the Pirate Merchant on Buc’s Den or deliver the cargo to a City Trade minister to fund the city’s coffers!
— Purchase rewards from the Pirate Merchant with doubloons, with new rewards being added each month the event is active!

Veteran Rewards *

— New veteran rewards have been added to the veteran reward system!
— Water Wheel – 10th Year
- House addon that can be placed on existing house addon water features, such as the koi pond
- Functions as a water source
— Tinker Bench – 7th Year
- Power tool for tinkering that allows tinkering
- Stores up to 5000 charges
— Repair Bench – 5th Year
- House addon that can store and use repair deeds from all crafting systems
- Stores up to 500 charges per skill
— Embroidery Tool – 4th Year
- Can be used to embroider clothing items
- Recharge via NPC tinkers
— Statuettes – can be turned on & off by double clicking and play a sound when approached
- Krampus – 1st Year
- Khal Ankur – 2nd Year
- Krampus Minion – 3rd Year

* - С учетом того, что у нас 1 год = 3 месяца.

Ship Cannon Crafting & Firing Update

— Harvesting saltpeter in Felucca now applies a 1000 point luck bonus where it previously did not.
— Alchemists who sell saltpeter have been added to the Moonglow & Britain docks.
— Match & Matchchord have been removed from alchemy crafting and are no longer needed in the cannon use process.
- The match can still be used to fire a cannon
- Match & match chord can be turned in for Cleanup Britannia points
— Crafting potash no longer requires water as an ingredient, instead crafters must be near a water source which includes  the water trough, water tub, water barrel, bucket of water, fountain of life, sinks, dragon tubs, dragon turtle fountains, koi ponds, and the water wheel.
— Potash now functions as a “make all” item and will craft as much as possible based on available ingredients.
— The following changes have been made to existing cannon resources,
- “light” and “heavy” powder charges are now simply “powder charge”
- “light” and “heavy” cannonballs are now simply “cannonball”
- “light” and “heavy” grapeshot is now simply “grapeshot”
- “light” and “heavy” frost and flame cannonballs are now simply “frost cannonball” and “flame cannonball”
- updated tileart for powder charge to make it more visually distinctive from cannonballs
- updated tileart for grapeshot to make it more visually distinctive from powder charges
— The following changes have been made to cannons & associated resources,
- All existing cannons must be dismantled and replaced before use after Publish 104 is deployed. 
- The “light cannon” is now known as “culverin”
- The “heavy cannon” is now known as “carronade”
- Polished art assets for cannons to make them more visually distinctive
- The metallic dyetub can now be used on placed cannons to hue them
- Cannons are now containers, resources for firing cannons can be placed inside them in what is referred to as the “magazine”
— The following changes have been made to the cannon firing process,
- Cleaning a cannon is no longer required and the swab has been removed from tinkering.  Existing swabs can be turned in for Cleanup Britannia points.
- When double clicking a cannon the firing control has two options “PREP” and “FIRE”
- - A player must be within 2 tiles to execute this action
- Place cannon firing resources inside the magazine and push the “PREP” button to begin the cannon firing process.  Resources will be taken from the magazine.
- - Only 1 player may participate in preparing the cannon for firing.
- Cannons will automatically move through each step in the “PREP” process so long as resources are present in the magazine.
- - This process will continue so long as the player is present on the ship, if the player leaves the ship the process will pause.
- Cannons can now be fired with a match or a torch, as such torches will no longer auto-douse when placed in the backpack.

New Item Property – Last Parry Chance

— When players parry any attack with a shield or weapon it will now display the last parry chance % on the item.
 
Publish 105 – Forgotten Treasures
 
(Treasure Map Update - Remove Trap & Treasure Chest Locks & Traps)

Remove Trap Use

— Detecting Hidden & Lockpicking are no longer pre-requisites for Remove Trap.
— Remove Trap will no longer reveal a hidden player upon activation, however other systems that would otherwise reveal a hidden player will continue to do so.

Remove Trap Training

— Remove Trap can be trained on trapped containers, treasures chests, and via remove trap puzzle training boxes.
— Kits are available for purchase from the Oddities Trader at the Lycaeum.
— Circuit Trap
- Use the directional controls to complete the circuit.
- The size of the grid will increase as Remove Trap skill increases.
— Cylinder Trap
- Correctly choose the sequence of cylinders.
- Less hints will be given as Remove Trap skill increases.
— Slider Trap
- Correctly align the pieces to complete the image
- Longer failure timeouts as you complete the puzzle as Remove Trap skill increases.

Treasure Chest Locks & Traps

— All treasure chests are locked and trapped.
— Failure to unlock a treasure chest no longer destroys items and instead spawns a Grubber.
— Stash (1), Supply (2), and Cache (3) Treasure Chests,
- Can be unlocked using Lockpicking or Magic Unlock, depending on skill
- Are trapped with a monster trap that must be disarmed prior to
— Hoard (4) and Trove (5) Treasure Chests,
- Must be unlocked using the Lockpicking Skill.
— The Remove Trap loop for all level Treasure Chests has been redesigned as follows,
- When a player tries to open a chest that is trapped, they will receive a message to use the Remove Trap skill.  The chest cannot be opened until the trap is removed, and Telekinesis will no longer trigger the trap.
- The disarming process will begin when a player uses Remove Trap on the chest.
- During the disarming process Ancient Chest Guardians, chosen from the monsters that can spawn during the initial dig, will spawn to defend the chest.  These monsters will not drop any loot.
- These monsters must be defeated before the chest can be opened.
- The length of this process is variable based on the player’s Remove Trap skill, with higher Remove Trap skill requiring less disarming time.
- If the player moves more than 16 tiles away from the chest or is killed during the disarming process, the process must be restarted.

Treasure Map Levels & Availability

— The number of levels of treasure maps has been reduced from 7 to 5 where,
 
Current Level Current Name New Level New Name
1 Plainly Drawn 1 Stash
2 Expertly Drawn 2 Supply
3 Adeptly Drawn 2 Supply
4 Cleverly Drawn 3 Cache
5 Deviously Drawn 3 Cache
6 Ingeniously Drawn 4 Hoard
7 Diabolically Drawn 5 Trove

— In addition, treasure chests have now been themed based on the following profession inspired packages,
- Mage, Assassin, Warrior, Artisan, Ranger
— This results in a map that will read like this “A Tattered Treasures Map Leading to a Mage’s Hoard”
— Newly created maps will have their level set based on the new conventions.
- No changes have been made to which creatures drop which maps.  If a creature previously dropped certain level maps, the maps will now be converted to the new convention as they drop.  This does not mean loot has been scaled down, read more about how loot has been redistributed in the loot section.
— Existing maps will be converted to the new level conventions and have a package randomly assigned.
— Cartography skill required to decode a map at a given level has been re-balanced to work with the new levels.
— Mining is no longer required to gain a bonus to dig radius, instead this bonus is now based on Cartography skill.
— Maps held in a Davies Locker will be converted to the new level conventions and have a package randomly assigned.  This does not apply to maps that have been completed.
— Treasure Maps have been added to the Valley of Eodon.  Creatures will drop a map based on their overall difficulty.  Generally – the more difficult the creature, the higher the level of map that will drop.

Treasure Guardians & Encounter Difficulty

— Treasure Maps that lead to a Stash, Supply, or Cache have been balanced for solo encounters while Hoards and Troves are more geared towards group encounters.
— Treasure Map Guardian creatures have been redistributed where,
Level 1 -> Level 1
Level 2 & Level 3 -> Level 2
Level 4 & Level 5 -> Level 3
Level 6 -> Level 4
Level 7 -> Level 5

Treasure Chest Loot

— Existing and new loot is available in Treasure Chest loot based on Facet & Package.  This will allow players to target specific items they are looking for in chests they know will have a chance to contain those items.
— There are 4 factors that influence what items end up in a chest if successful random rolls are made, Map Level, Profession Package, Chest Quality, and Facet.
- Map Level is determined when a map is created based on where the map is obtained.
- Profession Package is randomly assigned when a map is created.
- Chest Quality is determined at dig time based on the digger’s modified cartography skill.
-- Chests come in three qualities represented visually by a rusty chest, a metal chest, and a gold chest.
-- Chest quality can impact chest loot in a variety of ways including the quantity of a specific loot item, the range of bonuses, the type of crafting materials, and the intensity of randomly generated magic equipment.
- Facet is based on which facet the Treasure Map is located.
— Chests have a chance to contain the following loot items based on level, package, and facet,
- Gold & Gems in newly drawn gold & gem bags (all packages, all levels)
- Randomly Generated Equipment (all packages, all levels)
-- The types of equipment are based on the package and facet which corresponds to the profession who might use the equipment and the facet based on when the item was released in the game.  For example, if you are looking for a dagger you may look at Assassin maps in Trammel or if you are after a Repeating Crossbow you would look at Ranger maps in Malas.
-- The quantity of randomly generated magic equipment has been reduced and the intensity has been increased.
-- The quantity of items available is based on the level of chest, there is a chance for additional items based on party size.
-- Luck factors into magical property generation as it does currently.
-- New Equipment (Cache and above)
--- Human/Elf and Gargish Skull Longsword
--- Human/Elf and Gargish Skull Gnarled Staff
--- Human/Elf and Gargish Octopus Necklace
--- Found as imbuable in Artisan Chests, randomly generated magical properties in all other chests.
— Reagents in a newly drawn reagent bag (Mage Stash)
- Type based on facet
— Treasure Maps (All packages, up to Hoard)
- +1 over the current level of map
— Refinements (Artisan Stash)
— Minor Artifacts (All packages, Supply)
- Legacy Minor artifacts & Pub 67 Artifacts
- Legendary Cartography Glasses (+1-5 Cartography)
— Scrolls of Alacrity (All packages, Supply and above)
- Skill is based on package and facet
— Special Crafting Materials (Artisan, Supply)
- Essences, Mondain’s Legacy Ingredients available based on facet
— Recipe Scrolls (Artisan Supply & Cache)
- Legacy recipe scrolls
— Powerscrolls (Felucca Only, All packages except Artisan, Cache and above)
- Skill is based on package and level is based on chest quality up to +10
— Decorative Items (All packages when available, Cache and above)
- Legacy & New Decorative Items based on package and facet
- New: Hourglass Table, Decorative Ancient Weapons
— Utility Items (Assassin, Artisan, and Ranger Supply)
- Legacy & New Utility Items based on package
- New: Shield Engraving Tool
— Scrolls of Transcendence (All packages, Stash, Hoard & Trove)
- Skill & value based on package and facet
— Crafting Materials (Artisan Stash & Supply)
- Wood, Metal, or Leather.

Наши багфиксы\обновления
 
16.12.2019 - 16.04.2020

1. В дроп с мобов в Тер Муре добавлены ноты для рояля;
2. Исправлен стак Undead слеера с талисмана и оружия;
3. Добавлен НПС Boat Gunsmith, продающий амуницию для пушек;
4. Auto Renew Insurance теперь включен по умолчанию;
5. На пустое пространство между башенками у Keep можно теперь лочить предметы (на пороге - все еще нельзя);
6. Исправлена работа Reflect Physical Damage;
7. Исправлено мгновенное снятие эффекта Bleed;
8. Vollem из CleanUp Britannia теперь тренируется и хилится;
9. Запчасти из Арарата теперь можно поднять из сейфов;
10. Сняты вторые слееры с спеллбук и лутовых луков;
11. Swoop более неагрессивный;
12. Именные мобы в Twisted Weald больше не могут быть парагонами;
13. Исправлена надпись на ивентовых снежинках;
14. Исправлена ошибка в работе Magic Reflection;
15. Исправлено зависание динозавров при смене цели;
16. Исправлено снижение урона от Inspire и Preseverance;
17. Blessed Токуно арты больше нельзя сдать;
18. Shadowguard ticket теперь сразу телепортирует всю пати на крышу;
19. Бардовские песни теперь прерываются при получении любого урона;
20. Бонус к капу LMC теперь дается еще и от каменных и костяных вещей;
21. Исправлена работа all names;
22. Добавлена поддержка макроса BandageSelf;
23. Исправлена проблема с отображением имен в Ctrl+Shift;
24. Исправлен цвет платформы чемпионов;
25. Blood Oath теперь работает правильно;
26. Исправлена ошибка, из-за которой Blessed квестовые предметы не появлялись в трупе моба;
27. Изменен уровень Parasitic Poison на 4;
28. Костяной шлем теперь считается как костяной армор, а не плейт;
29. Исправлены фигурки шринков Palomino Horse, Ferret, Squirrel;
30. Бардовские мастери теперь прерываются не от всего урона;
31. Убран стак одинаковых баффов от мастери;
32. Максимальнове время бинтов теперь 8 секунд;
33. Исправлена ошибка с цветом шринкованных петов;
34. Теперь только лидер пати может использовать билет к Шедоугварду;
35. Корабли больше не удаляются после сворачивания;
36. Убран стат лосс после дуэли и турнира;
37. Кап на дополнительный LMC с немедиативных вещей теперь 15%;
38. Инкубатор теперь работает корректно;
39. Реворк оверкаста: теперь при спаме спеллами (когда не выдерживается задержка между таргетом\действием AOE спелла и следующим кастом) следующий каст будет кастоваться на случайную величину (до 250 мс) дольше;
40. Подправлены задержки кастов:
— Wither - Max: 1.5 -> 1.25, Min: 1.5 -> 0.75;
— Close Wounds - Max: 1.75 -> 1.5, Min: 0.75 -> 0.5;
— Divine Fury - Max: 1.25 -> 1.0;
— Время каста Remove Curse уменьшено с 2.25 до 2.0;
— Sacred Journey - Max: 1.75 -> 1.5, Min: 0.75 -> 0.5;
— Nether Bolt - время каста снижено до 0.75, включено ограничение спама как и на Magic Arrow;
— Arcane Circle - Max: 0.5 -> 1.0;
— Время каста Close Wounds поднято до 1.75 сек;
— Arcane Empowerment - Max: 3 -> 4, Min: 2 -> 3;
— Время каста всех некроформ снижено до 1.75 сек;
— Summon Fey - Max: 1.5 -> 2.0, Min: 0.5 -> 1.0;
— Минимальное время каста Cure 0.5 сек;
— Время каста всех спеллов магери увеличено на 0.25 сек;
41. Vorpal Bunny больше не гвардится;
42. Исправлено отображение DI в гампе;
43. В трюмах пиратов теперь падают правильные заряды для пушек;
44. При атаке корабля торговцев они нападают на стрелявшего;
45. В боды для тинкера теперь можно сдавать Exceptional инструменты;
46. Изменения хила бинтами:
— Исправлено отображение скорости бинтов в стат гампе;
— Увеличено количество хп, которое можно вылечить бинтами. Также теперь снижается влияние слипов на количество отхила, если у персонажа высокая ловкость;
— Теперь при хиле на половине таймера не будет сниматься мортал;
— В зависимости от уровня снятого яда или блида на половине таймера уменьшается количество отхиливаемого хп;
47. Корабли пиратов больше не плывут после смерти капитана;
48. Теперь нельзя забегать в сейф зону во время боя;
49. Увеличен дроп рейт ключей на стигиан драгона;
50. Теперь можно маркать руны на галеоне;
51. На сундуке для помощи новичкам теперь пишется время до следующей очистки;
52. Исправлено отображение трюма на гаргулевском галеоне. Для применения обновления - сверните корабль и разверните его заново;
53. Теперь количество и интенсивность пропсов при написании книги зависит от скилла, к которому она относится;
54. Тритона теперь возможно тренеровать;
55. Теперь можно телепортироваться на галеон через книгу;
56. Старые фракционные вархорсы приведены по статам к обычным лошадям;
57. На Enchanted Kelp Woven Leggings появился кастинг фокус;
58. Parasitic и Darkglow яды теперь можно хранить в бочках;
59. Форма тигра более не пропадает;
60. Немного увеличены шансы на выпадение ключей на Exodus и в Kotl;
61. Теперь можно преобразовать старых фракционных маунтов в новых VvV. Чтобы это сделать, нажмите один раз на маунта и выберите опцию "Exchange it":
— Если у маунта была изменена внешка, на персонажа будет выдан привязанный к аккаунту дид на морф VvV маунта;
— Если у маунта был изменен цвет, на персонажа будет выдан привязанная к аккаунту краска на VvV маунта;
— Также будет выдана одна статуэтка для призыва VvV маунта;
— VvV маунты не передаются и пропадают, если их не кормить Essence of Courage.
62. Исправлена ошибка с долгим рестоком Regal Chest;
63. Исправлена ошибка клилока в рецепте скролов мистики;
64. Vollem из CleanUp Britannia теперь шринкуется;
65. Гостам без трупов запрещено заходить на территорию чампа;
66. При логине или логауте в регионе чампа персонажа телепортирует на шрайн;
67. Информация о луте отправляется только в момент открытия трупа;
68. В расчете урона от Death Strike снова учитываются шаги;
69. Больше нельзя имбуить два слеера;
70. Слеер теперь влияет на урон от мастери дискорда;
71. Билеты на боссов теперь блессед;
72. Выключено PvP в Нью Хевене;
73. VvV маунтов теперь можно шринковать;
74. Добавлено отображение зарядов у VvV маунта;
75. Билеты на минотавра теперь работают корректно;
76. Исправлена проблема в работе пирлесов (невозможность зайти обратно, если случайно вышел);
78. Спелл нинджитсу Shadow теперь может поднять скилл до 120;
79. Изменения цвета петов при предпросмотре краски теперь видны всем;
80. Exodus Minion, Exodus Drone и Exodus Overseer больше не имеют щита;
81. Hydra Scale теперь стакуются;
82. Снижен максимальный урон от Frenzied Whirlwind до 26;
83. Protection теперь снижает кап FC для всех школ магии;
84. Изменения дисмаунта:
— Абилка Dismount запрещает бросившему сесть на маунта в течение 10 сек, а цели на 8 сек;
— Абилка Riding Swipe запрещает бросившему и цели сесть на маунта в течение 10 сек;
— Дисмаунт с болы запрещает бросившему сесть на маунта в течение 10 сек;
— Время дисмаунта для оружия ближнего боя поднято до 10 сек;
85. Изменения Chivalry:
— Каст заклинаний Consecrate Weapon, Divine Fury, Enemy of One, Noble Sacrifice, Dispel Evil, Holy Light больше не сбивается уроном;
86. Изменения Wildfire:
— Wildfire больше не стакается;
— Если в радиус Wildfire попало две цели, то наносимый урон снижается в два раза, если в радиус Wildfire попало 3 и более целей, то наносимый урон снижается в 3 раза;
— SDI теперь влияет на урон от Wildfire;
— радиус Wildfire теперь максимум 5 ( был 8 );
87. Переписан код изменения скорости движения персонажа, теперь не будет такого, что персонаж неожиданно сбросил замедление или стал быстро бегать в пустыне в Twisted Weald;
88. - Снижена нижняя планка минихила (имеется ввиду HP);
89. Polymorph больше не дает бонусов к статам;
90. Исправлена ошибка, из-за которой урон от Wildfire считался неправильно;
91. Урон от Frenzied Whirlwind в PvM увеличен в два раза;
92. Bestial Set больше не выбивает из формы;
93. Исправлена работа Tribal Paint;
94. Исправлен цвет у Silver Serpent;
95. Переработан Nether Blast, теперь работает корректно;
96. Урон от Shield Bash теперь идет отдельно (идет отдельной цифрой как отдельный урон);
97. Orange Petals снимают любой яд до 4 уровня включительно;
98. Переработан Evasion - теперь он просто впитывает все направленные спеллы в течение работы;
99. Evasion от White Tiger Form теперь работает, но шанс впитывания урона зависит от скилла;
100. Void Creatures теперь не будут так сильно размножаться;
101. Исправлена ошибка, из-за которой после снятия формы тигра нельзя было использовать скиллы;
102. Реворкнут вход к Пароксимусу, теперь ключи дают имун к реке, а чтобы зайти к боссу - надо подойти к решетке-входу на острове;
103. Переработаны телепорты в призме;
104. Crystal Ball of Knowledge теперь показывает сложность скилла;
105. Теперь если не выбран режим работы Clippers, об этом будет выводиться соответствующее сообщение;
106. За квест на убийство Myrmidex Queen теперь дается статуэтка с маунтом;
107. Добавлен пропс Last Parry Chance на щиты;
108. Все золото теперь лежит не на счете конкретного персонажа, а на общем счете аккаунта, и доступно всем чарам;
109. Добавлен Auction Safe;
110. Теперь при быстром спаме бутылками не пропадают бафф иконки;
111. Теперь при неудачном имбуе не будут пропадать имбуинг реагенты (Relic, Essence и Residue с камнями все еще будут тратится);
112. Обновлен гамп Чивалри;
113. Добавлены в лут амулеты и серьги для гаргулий;
114. Snake Charmer Flute теперь правильного цвета;
115. Квесты:
— Включен квест Going Gumshoe и чемпион Khal Ankur в Khaldun. Чтобы попасть к нему, необходимо сделать квест. Квест берется у Town Crier;
— Также у Town Crier теперь доступно еще несколько квестов;
116. Добавлены новые площадки под вендоров в магинсию, а также сад;
117. Малые боды на кукинг теперь корректно "выпадают";
118. Разрешен рефордж армора из драконьей чешуи;
119. Убран кап мана регена;
120. Добавлены цвета к Melisande's Fermented Wine;
121. Добавлены редкие цвета попугаев из ML аддона;
122. Полностью переписана система лута и рефоржинг (Внутренние изменение. К моменту этой публикации все баги с пропсами (резисты\вес\оверкапы) исправлены);
— Scrapper's Compendium больше не крафтится с оверкапом, все существующие будут исправлены (Оверкап пропсы будут заменены на другие);
123. Увеличен урон от Nerve Strike;
124. Bone Breaker больше не требует маны;
125. Shield Bash больше не работает с абилок;
126. Увеличено время эволюции Void Creature;
127. Whetstone of enervation теперь снимает также бонус от армс лор.

Обсуждение на форуме:
https://uogames.ru/forum/novosti/6072-osi-publish-104-105-ustanovleny-plyus-bagfiksy